Monday, November 5, 2007

Camp Darfur in Second Life

en::

"Camp Darfur in Second Life gives avatars in the virtual world Second Life a chance to walk through a ghosttown of a refugee camp, victimized by years of torture and genocide"

(from campdarfur.org)

Camp Darfur in Second Life is a Better World's project, that brings resident's attention to the ongoing genocide in Darfur, Sudan. It is estimated that in this genocide 400,000 people lost their lives, and that more then 2,5 million people are displaced and in danger of more violence and starvation. Take a look at the slideshow, photogallery and videos, and subscribe the petitions.

Better World (176, 248, 24)

it::

"Camp Darfur in Second Life permette agli avatar del mondo virtuale di Second Life di camminare attraverso la città fantasma di un campo di rifugiati, vittime di anni di torture e genocidi"

(da campdarfur.org)

Camp Darfur in Second Life è un progetto a cura di Better World che porta l'attenzione dei residenti di SL sull'attuale genocidio del Darfur, Sudan. Si stima che 400.000 persone abbiano perso la vita durante il genocidio, e che più di 2,5 milioni di profughi siano ancora vittime di gravi violenze e fame. Date un'occhiata alla slideshow, alla galleria fotografica e ai video, e sottoscrivete le petizioni.

Better World (176, 248, 24)

No comments: